Girl Online - recenze

28. prosince 2015 v 12:50 | Agnes |  Recenze - knihy
Zdravím, mě jste na tomto blogu ještě neviděli, ale už bylo na čase to změnit. Nebudu se vám nějak zdlouhavě představovat, ani to vlastně neumím. Prostě mě poznáte během čtení výplodů mé fantazie, které se vám doufám budou líbit.
A teď už k samotné recenzi:

Název: Girl Online
Autor: Zoe Sugg

Anotace: Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě - o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí. Když už je situace na všech frontách na pováženou, rodiče ji odešlou na pár měsíců na střední školu do New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu. Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina - a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.Girl Online promlouvá vtipným, neotřelým hlasem nové generace teenagerů. Jde o svěží román plný romantiky a humoru, který se však zároveň zabývá aktuálními problémy, které mladá generace řeší, tedy zneužíváním internetu, kyberšikanou, falešným světem bulváru a pomíjivostí módních celebrit.

Můj názor (Může obsahovat spoilery): Knihu jsem dostala k Vánocům, původně jsem se na ní ani moc netěšila, protože nevypadala nějak extra zajímavé, spíš jako obyčené klišé s dějem, který vás nedokáže ničím překvapit, ale trochu jsem se pletla. Je sice pravda, že pokud od téhle knihy čekáte moc, pravděpodobně vás zklame, ale pokud čekáte pohodové čtení, u kterého si odpočinete a trochu se zasmějete, tak Girl Online vřele doporučuji. V pasážích, které by byly samy o sobě nudné je text proložen zprávami, které si mezi sebou jednotlivé postavy posílají, a které jsou příjemným oživením děje. Děj sám ubíhá poměrně plynule a nebyla chvíle, kdy bych si vyloženě říkala, že kus přeskočím, protože mě to nebaví. Na druhou stranu má kniha i své stinné stránky, jednou z nich je nápad, který trochu připomíná film Rande s Hvězdou a proto jsem předem věděla, co čekat. Chybělo tam napětí, očekávání se kterým bych hltala další stránky a při jejichž čtení by mi přebíhal mráz po zádech, a které bych klidně četla do brzkých ranních hodin jen abych zjistila, jak to s hlavní hrdinkou dopadne. Na hlavní hrdinku mám taky smíšený názor. Narozdíl od Noaha, který mi tak nějak hned přirostl k srdci jsem Penny občas vyčítala, že píše na Noahovi osobní věci (ano, vím že nikdo nejdřív nevěděl, že se jedná o Noaha, ale stejně) svěřil se jí a ona místo toho, aby udržela tajemství, tak o tom okamžitě napsala článek. Naštěstí se z mého pohledu jinak žádného většiho prohřešku nedopustila, snad jen že si na konci oba dva až příliš rychle všechno odpustili.

Celkově knihu hodnotím spíše kladně, takže pokud nevíte, co číst a hledáte něco, u čeho nebudete muset moc přemýšlet, Girl Online určitě stojí za to.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.