Velký Gatsby- Recenze

4. ledna 2016 v 22:29 | Tamara |  Recenze - knihy
Název: Velký Gatsby
Autor: Francis Scott Fitzgerald
206 stran
žánr: krásná literatura, román, drama

Anotace:
Nick Carraway se přestěhuje na Long Island vedle známého Jaye Gatsbyho, který každý letní večer pořádá celovečerní večírky. Díky závisti lidí, kteří pravidelně navštěvují tyto večírky se o něm povídá, že někoho zabil, či pašoval alkohol, a tak došel k tak velkému bohatství, které dává znát. Nickovi se však povede Gatsbyho lépe poznat. Velkou roli zde sehraje i jeho sestřenka Daisy, která je vdaná a má tří letou dcerku. Gatsby je do Daisy zamilovaný a ona do něho. Na scénu se dostává milostný trojúhelník. Vybere si Daisy svou starou lásku, nebo otce svého dítěte? To se dozvíš v tomto románu!

Můj názor:
Z deseti bodů dávám knize devět. Tato kniha je určena pro střední školy, proto není od věci přečíst ji dvakrát. Jinak vás přenese do doby "Jazzového věku" krátce po první světové, kdy mladí pohybující se ve vyšší společnosti, nenacházející utěšení a smysl života, raději volí "Bohémský styl". Povrchnost některých lidí je až k popukání a naopak jejich nadřazenost k pláči. Od úsměvu k smutku se dá zhoupnout přes jednu stránku. Proto je velice emotivní a různé věty vás donutí k zamyšlení. Kdo by sympatizoval, či nesympatizoval s hlavní postavou, nebo jen tou nejotravější osobou by bylo na dlouhou dobu. Proto radím, ať si tuto knihu každý přečte sám za sebe.

Tento obrázek je z facebookové sránky: Fandoms :3

Vaše Tamara

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.