Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) - Recenze

26. února 2016 v 16:55 | Agnes |  Recenze - seriály
Fajn, fajn, fajn, ještě jsem neumřela a ani jsem neodcestovala do Narnie z čehož plyne, že jsem stále živá a stále vás mohu otravovat svými články. Jen říkám rovnou, že tenhle článek bude pravděpodobně děsný trash plný mých vlastních emocí, protože poprvé v životě jsem se při čtení něčeho rozbrečela.. fanfikce jsou prostě zlo. Shingeki no Kyojin je anime, které mě ke sledování těhle věcí po dlouhé době (2 letech) vrátilo. Strašně dlouho jsem musela sama sebe nutit se na to podívat, ale stálo to za to. I když ty vtipy o půlce Marca.. uh. It hurts.. but it's funny. Takže tedy k věci.

Název: Shingeki no Kyojin/Attack on Titan
Druh: Anime
Žánr: Fantasy/Horor
Délka: 25 epizod, ale měla by vyjít i 2. série
Hlavní postava: Eren Jaegar/Yeager/Jäger (aneb když nikdo pořádně neví, jak se to příjmení vlastně píše)
Anotace: Lidé byli nuceni bojovat s obry o záchranu svého pokolení. Když se schylovalo k nejhoršímu, postavili několik měst pod ochranou mohutných zdí, které obři nedokázali překonat. Po jedno celé století si lidé za hradbami mohli oddechnout a žít v relativním míru, avšak odříznuti od okolního světa. Mír ale trval jen do dne, než jedno z těchto měst, obehnané zdí, Maria, bylo napadeno dosud nevídaným šedesátimetrovým obrem, kterému se ochranu města podařilo překonat. Ústřední postava příběhu Eren Jaegar se svou adoptivní sestrou Mikasou při útoku přicházejí o svoji matku a vydávají se vstříc nehostinému světu.
Můj názor (může obsahovat spoilery): Oh. My. God. To prostě ani nejde říct česky. Tohle anime mě neskutečně chytilo za srdce a můžu s klidem říct, že z těch, co jsem doposud viděla je asi nejlepší (a to jsem jich viděla hodně). Jediné, co mi na tom trochu vadí je, že se postavy během příběhu moc nevyvíjí. Moje nejoblíbenější postavy jsou asi Levi a Mikasa Ackerman. Nejoblíbenější ship je JeanMarco. A s těmi oblíbenými věcmi bych mohla pokračovat do nekonečna, takže toho radši nechám a přesunu se ke zpracování samotného anime. Už to není tak barevné jako třeba Naruto, ale je to celé takové zaprášené, depresivnější a stříká tam krev, postavy jsou provedené velmi dobře, jsou takové spíš 3D než placaté a mně se to líbí. Dějově se jedná hlavně o vojenské prostředí a boj celkově, takže je tam hodně akce, ale občas mi tam chyběla i chvilka, kdy bych si mohla oddechnout. Autor také nasadil styl "Hra o Trůny" to znamená, že není dobré si nějakou postavu oblíbit, protože v nejbližší době pravděpodobně umře. I tak ale dávám téhle věci 10 bodů z 10ti a lituji svojí peněženku, protože už v ní toho moc nezbylo po té, co jsem si objednala tričko Průzkumné legie a zbyde tam toho ještě míň až se dostanu do knihkupectví a seženu Shingeki jako mangu.

1 člověk ohodnotil tento článek.